Header Ads

Wap muka guna nasi panas bersihkan kotoran melekat di wajah

petua wap muka _ nasi panas _ buang kotoran muka dan rawat liang roma _ ema tunz _ lubuk seni _ 01

Wap muka ialah cara paling mudah nak singkirkan kotoran yang melekat di wajah. Selain tu, dapat elakkan pori muka tersumbat dan mengurangkan jerawat tumbuh.

Biasanyee kalau sejenis kedekut, taknak belanja lebih keluarkan duit pergi spa, uols boleh je buat rawatan wap ni kat rumah. Guna je wap nasi panas, sangat mudah sebab nasi kan kita masak setiap hari. Menu ruji orang Melayu lahh katakan. Hehehee

petua wap muka _ nasi panas _ buang kotoran muka dan rawat liang roma _ ema tunz _ lubuk seni _ 01

petua wap muka _ nasi panas _ buang kotoran muka dan rawat liang roma _ ema tunz _ lubuk seni _ 01

petua wap muka _ nasi panas _ buang kotoran muka dan rawat liang roma _ ema tunz _ lubuk seni _ 01

Lepas nasi siap ditanak, bukak tutup periuk dan halakan muka uols kat haba nasi. Tutup muka dengan tuala jika perlu. Kalau tanak guna wap nasi panas, boleh guna cara bawah ni.

⤵️ CARA BETUL WAP MUKA
1. Mulakan dengan cuci muka hingga bersih. Boleh guna pencuci jenis krim, buih atau gel.
2. Air suam di masukkan ke dalam mangkuk.
3. Tutup kepala dengan tuala tebal.
4. Dekatkan muka ke air suam tadi sampai terasa sedikit haba panas kena wajah.
5. Agak² dah 10-15 minit tu, buat langkah seterusnya (untuk kesan terbaik)


APA PATUT DIBUAT SELEPAS WAP MUKA?

Lepas wap, pori muka masih terbuka. Uols digalakkan buat scrub muka waktu ni. Kompom muka uols bersih yakmatt.

Pilih scrub yang bersesuai dengan kulit:
- KULIT BERMINYAK kena guna scrub timun
- KULIT KERING guna scrub aloe vera
- KULIT BIASA guna madu atau peach

Untuk jenis berminyak, boleh buat wap muka setiap hari. Kulit jenis kering, cukup lah buat seminggu sekali ye. Ok, semoga tips ni bermanfaat.


Jom follow Ema di [FB] dan [IG].
Jom follow Ema di [FB] dan [IG].

No comments

Powered by Blogger.