Header Ads

Hilangkan lingkaran gelap bawah mata guna sudu sejuk

petua sudu sejuk _ kurangkan mata panda _ linkaran hitam bawah mata _ ema tunz _ lubuk seni 03

Kurang tidur biasanya menjadi punca utama mata sembab atau eyebag.

Orang yang kurang tidur dikatakan mempunyai hormon melanin (pigmen) yang banyak. Hormon nilah yang mengundang "mata panda" dan penuaan semula jadi.

Selain kurang tidur, penyebab lain adalah:
- dehidrasi (badan kurang air)
- terdedah lama kat sinaran matahari
- kerap merokok
- anemia (kurang sel darah merah)
- penggunaan mekap yang berlebihan.

Upss! Silap mekap boleh nampak tua sebelum usia tau. Dah kurangkan mekap tu, ahjom cantik semulajadi macam @EmaTunz. Ehh~

Salah satu cara hilangkan eyebag, guna SENDUK SEJUK je. Bunyi macam pelik, tapi percayalahh cara ni cukup efektif.

petua sudu sejuk _ kurangkan mata panda _ linkaran hitam bawah mata _ ema tunz _ lubuk seni 03

petua sudu sejuk _ kurangkan mata panda _ linkaran hitam bawah mata _ ema tunz _ lubuk seni 03

petua sudu sejuk _ kurangkan mata panda _ linkaran hitam bawah mata _ ema tunz _ lubuk seni 03

Uols cuma perlukan:
- dua senduk (boleh gantikan dengan sudu)
- air sejuk atau beberapa ketul ais

Caranya: rendam sudu dalam ais selama 20 minit. Paling senang, biar sekejapp sudu kat tempat beku. Agak agak dah sejuk boleh tekap ke mata. Gosok-gosok lembut pada kawasan mata sehingga rasa sejuknya hilang.

Hah, kalau uols nak tahu, rasa sejuk kat sudu ni la yang buat kulit mata relaks. Mata pun nak rehat jugak tau. Rajin buat awal pagi, kalau tak sempat buatlahh kejap sebelum tidur ye.

Amacam best kan tips ni? Mudah dan teramat jimat duit kan. Jom buat.


Jom follow Ema di [FB] dan [IG].


Jom follow Ema di [FB] dan [IG].

2 comments:

  1. Yuk Buruan ikutan bermain di website http://ratuhoki99.net
    Sekarang CROWNQQ Memiliki Game terbaru Dan Ternama loh...
    => Bonus Refferal 20%
    => Bonus Turn Over 0,5%
    => Minimal Depo 20.000
    => Minimal WD 20.000
    => 100% Member Asli
    => Pelayanan DP & WD 24 jam
    => Livechat Kami 24 Jam Online
    => Bisa Dimainkan Di Hp Android
    => Di Layani Dengan 5 Bank Terbaik
    => 1 User ID 8 Permainan Menarik
    "NEW AGEN BANDAR 66"
    Ayo gabung sekarang juga hanya dengan
    mengklick AGEN BANDARQ
    WHATSAPP : +855967646513
    PIN BB : 2B382398

    ReplyDelete

Powered by Blogger.