Header Ads

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni

Jom cuba petua dapur yg boleh buat kulit muka koranggg anjal tegang. Nyamuk hinggap pun boleh terpelanting, semut daki pun boleh tergelincir.

✔️ RESEPI KULIT ANJAL
(tepung beras + madu + putih telur) 
bila digaul bersama akan membentuk gel porcelin. Bila tepek kat muka, masker akan bersilau dan kulit pun jadi tegang setegangnya.

Dicampur dengan khasiat yg ada pada ketiga tiga bahan dapur ni, kalau amalkan selalu kompom nak senyum pun ketat. Yela, dah tegang semacam je kan. Boleh awet muda okke.



Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Pastikan guna madu asli ye.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Tebuk kulit sebesar syiling 5sen untuk keluarkan putih telur.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Kuantiti tepung beras ni agak agak je. Dalam 2 3 sudu makan.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Madu pula separuh dari kuantiti putih telur.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Gaul rata ketiga-tiga bahan tersebut.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Campuran tadi akan membentuk masker gel porcelin.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Dah boleh lumur ke kulit muka uols.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Wangi nya bau madu asli, habis hilang hanyir bau telur.

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Biarkan setengah jam, kulit rasa tegang. Waktu ni jangan pulakk layan video lawak nanti tergelak payah pulak. Hihi. 

Kulit anjal guna tepung beras, madu dan putih telur _ ematunz _ lubukseni
Lepas dah kering, boleh cuci dengan air bersih. Dah siap! Amalkan selalu untuk dapatkan kesan terbaik. Boleh buat dua kali seminggu (kalau berkesempatan la ye).



Banyak lagi cara nak kreatipp guna tepung beras. Nahh ada lagi extra 3 RESEPI ye, waktu cuti ni boleh amalkan: 

✔️ RESEPI JERAWAT KURANG 
( tepung beras + lidah buaya + madu )
Jika amalkan selalu, masalah jerawat dapat dikurangkan. Campurkan 3 bahan tersebut. Biarkan 20 minit, pastu bilas hingga bersih. Masker ini dapat mengurangkan jerawat & memudarkan parut.

✔️ KULIT GLOWING BERSERI 
( tepung beras + yoghurt )
Oles rata ke muka atau badan. Masker ini membantu hilangkan bintik hitam, bekas luka, dan kulit kusam. Kedua bahan ini juga dapat meremajakan kulit dari dalam, sehingga membuatnya bercahaya secara semulajadi.

✔️ SCRUB TUBUH 
( tpg beras + madu + gula + minyak kelapa ). .
Gaul rata & jadikan scrub. Scrub ini akan mengbuang sel-sel kulit mati. Oleh itu, sel kulit baru akan aktif membuatkan kulit uols lebih lembut.


Nak cantik banyak caranya. Kalau tak rajin berpetua, paling mudah, amalkan Sabun Bedak Sejuk SS & Krim Calit Calit WD. Info dan testimoni produk kat instagram.com/sejuksedap



Amacam best kan tips ni? Mudah dan teramat jimat duit kan. Jom buat.


Jom follow Ema di [FB] dan [IG].
Jom follow Ema di [FB] dan [IG].

6 comments:

  1. ingatkan nak buat kuih tadi. hehe

    ReplyDelete
  2. pernah buat tapi guna tepung pulut..kulit jadi licin & tegang..

    ReplyDelete
  3. woww hebatnyaa resepii! teringin nak buat tapi jenis tak rajin haihhh hhaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.