Header Ads

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Kita main tiga warna je iaitu hijau, peach dan putih. Pilihan kaler ni dah cukup serlahkan dulang hantaran. Asalkan kita tahu dan faham camne nak susun warna tu.

Dulang hantaran jenis ni jadi pilihan Aeisha Lisa yang inginkan kesederhaan. Senang citer, dia nak bunga sikit aje, tak terlalu crowded. Tak perlu kerawang berlingkar-lingkar tu dan sewaktu dengannya. Cuma masa memula pilih dulang putih tu, dia konpius nak bentuk petak atau bulat.

Akhirnya, dia amik kedua bentuk dengan idea bekas petak dijadikan tapak dulang. Wahh menjadi jugak cara ni. Ahjom kita layan gambar dibawah. Harap dapat bagi idea kat uols nak buat dulang hantaran jimat. Ohya, bajet per dulang tak sampai pun RM10.

Selamat mencuba.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

Cara buat dulang hantaran simple lawa, terpaling jimat.

11 comments:

  1. kreatifnya kak! azah aritu buat tiga peringkat. dulang melengkung. bubuh kain di atas dulang. bawah dulang ada polistrin :) pastu bunga2 atas kain. walaupun diy tapi berbaloi jugak la :D

    ReplyDelete
  2. mudahnya buat dulang hantaran. jimat pun jimat

    ReplyDelete
  3. sebenarnya klu kita tahu step..
    mudah je...cuma kena sabar...:)

    ReplyDelete
  4. Dulang yang simple tapi menarik.

    ReplyDelete
  5. Nampak simple, tapi dalam masa yang sama sangat menarik. Nak jimat, bukan camni pun dah ok sangat

    ReplyDelete
  6. alahai suka nya, comel je tengok bila dah siap.

    ReplyDelete
  7. Esok2 nak kahwin senang hahaha rujuk ja sini :P hehe

    ReplyDelete
  8. Macam senang jer... Boleh cuba lain kali...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.