Header Ads

Hormon kacau bilau juga buatkan kulit kering dan mudah sunburn.

Hormon kacau bilau juga buatkan kulit kering dan mudah sunburn.

Korang tahu faktor kulit gelap atau sunburn ni bukan semata-mata disebabkan kita terdedah dengan cahaya matahari semata-mata?

Hormon yang kacau bilau disebabkan pil perancang keluarga atau implanon pun boleh jadi faktor kulit kusam dan gelap. Dimana masa tu dalaman jadi kacau, semua jadi kacau. Kulit kering, kulit berminyak rasa kulit panass dan mudah sunburn. Walau 2,3 jam je keluar rumah. Itu baru kulit muka. Belum part tapak kaki jadi pecah, rambut banyakk gugur.

Itu belum lagi cerita semasa hamil hormon jadi tunggang langgang. Bila hormon tak stabil, akan keluar banyak minyak. Minyak yg berlebihan ni akan memerangkap tisu kulit yang mati dan menutupi liang-liang pada kulit. Jadinya kuman pada kulit mudah membiak disitu. Jangkitan kuman inilah yang menyebabkan kulit alami keradangan dan terjadinya jerawat.

Lain pula cerita hormon yang tak stabil dikalangan remaja hingga awal 30-an yang menyebabkan jerawat bertempek. Sebab masa tu kita lalui perubahan terhadap hormon. Masa tu kelenjar minyak cenderung lebih aktif yang menyebabkan minyak di muka lebih banyak. Hormon yang tidak stabil dan kilang minyak terlalu aktif sehingga kulit muka mengeluarkan minyak dengan banyak dan menyebabkan jerawat tumbuh.

Haihhh kalau nak cerita tentang dalaman, tentang hormon yang tak stabil memang tiada kesudahan sebab jadi wanita bila hormon kacau semua pun jadi kacau. Bukan orang dewasa je, dari remaja, lepas berkhawin, semasa hamil, lepas melahirkan, menopause akan lalui gangguan ni.

Nasib ada WD sebagai penyelamat kan, krim kecantikan yang bantu rawat kulit dari dalam ❤️


Klik direct whatsapp : wasap.my/60136483362
Lebih banyak testimoni > IG : SejukSedap <

Credit info WD dari : 

4 comments:

  1. Ohh... angkara hormon rupanya hahaha ^^ nice review btw :3

    ReplyDelete
  2. Bila tengok testimoni terus rasa ianya adalah logik hahah! ^^ nice review :3

    ReplyDelete
  3. semua testimoni menunjukkan kesan² yg positif..bermakna produk ni bagus...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.