Friday, December 1

Terkencing ketika bersin atau batuk? Cuba senam kemut.

kesihatan Terkencing ketika bersin atau batuk

Kalau uols ada simptom lemah otot pelvis, contohnya terkencing masa uols bersin atau batuk, Ema nak bagi nasihat skett. Baik uols buat cecepat senam kemut ni. Bukan takat wanita, lelaki pun patut cuba.

Otot pelvis jadi lemah dan kendur bila seorang wanita tu dah melahirkan anak, tambah pulak dengan masalah obesiti. Otot jadi lemah mungkin juga disebabkan faktor keturunan dan juga proses penuaan.


CARA MELAKUKAN SENAMAN KEMUT:
===============================
- kenal pasti otot pelvis uols
- kemutkan otot (mcm tahan kencing)

nota: jangan buat masa nak kencing plakk ye. Kangg jadi tak normal plak. Seeloknya senaman ni buat masa pundi kencing uols tengah kosong. Sebabnya, kalau bebetul tahan kencing, penyakit lain plakk akan muncul.

Cara kemutan ini boleh buat time uols berdiri, duduk ataupun masa tengah baring.

Agak2 dalam keadaan selesa, uols kemut selama 8 ke 10 saat dan lepaskan secara selow. Ulang langkah ni sehingga 10 kali. Buat selalu lebih kurang 3 kali sehari atau sekerapp yg uols mampu. Psttt orang tak tahu pun yg uols tengah berkemut. Hehehe .

Senaman ni bolehh buat kat memana je. Masa tengok tv, kat opis, masa bawak kereta pun boleh kemut. Wahh! Mudah sangadd kan. Uols takde alasan malas buat kemutan ajaib ni.

Oh ya, nak lawa cara moden? klik link di bawah:
www.lubukseni.com/p/sejuksedap.html

Artikel Terkait

2 Luahan Hati


EmoticonEmoticon