Header Ads

Buat sendiri kerusi, hias macam nak letak kat pelamin.


Kerusi ni kecik aje, 
muat punggung 1 dewasa dan 1 kanak-kanak. Hehehe. 

Kerusi ni sesajerr buat kot leh buat gosip anak beranak di kala petang kanss. Memang buat dari A to Z. Ema sendiri yang amik ukuran, gergaji kayu tau, dari mula sampai habis.

Maap la, takde plak gambar step by step sebab excited sangadd buat kerusi ni. Melayan dari pagi sampai petang. Kalau ayah ema buat, kompom sejam dua je. Hiks.

So gambar bawah ni, kerusi yang dah siap la. Pastu mintak tolong sama2 dengan adik Ema angkut kerusi ni bawah masuk dalam rumah sebab nak pakaikan "baju" pulaks.


Kain ni semua dari kain lebihan. Mama Ema ni tukang jahit. Jadi, banyak lah kain lebih buat matching kain. Habis selongkar stor mama, jumpa kain kaler gold ni. Ema pun jahit la, cantum sana sini sampai tertutup semua kayu tu.


Bila dah siap, macam ter-lawa sangad pulak. Ala-ala singgah sana Maharaja gittew. Hihi ayat perasan~ okke la dah siap. Lepas ni nak layan projek ape entah lagi. Hehe

9 comments:

  1. Kreatifnya lahai ema ni.. rajin jugak tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tengah rajin mmg camtu, abeh semula dikerjakan. hihi

      Delete
  2. Replies
    1. tu la kan, ema pun rasa mcm ter lawa tak sengaja. hahaa

      Delete
  3. lorhhh kayu lama pun jadi, kreatif sungguh la

    ReplyDelete
  4. cantik gila. sampai kan kerusi yg xlawa jadi setanding princess . nice la ema, nanti update lg hehehe

    ReplyDelete
  5. ehh dah siap, memang nampak lawa sesangat. boleh letak ndalam rumah dah

    ReplyDelete
  6. menarik hasil kerja camni, macam macam boleh jadi bila tangan kreatif

    ReplyDelete

Powered by Blogger.