Wednesday, May 17

Kulit cantik guna ais? Petua feveret sepanjang zaman.


Guna ais je boleh cantik?
Wow, rasanya petua ni paling mudah tau! 
.
Uolls cuma perlukan beberapa ketul kiub ais. Agak-agak kurang cukup, ambik yang lebih besar. Silakan guna petak ais yang orang kisar buat ABC tu, himpokk sekali atas muka. Hahaahaa guwau je saiyangg.

Jom add IG emaveto & FB emaveto


Amik seketul kiub ais, oleskan perlahan perlahan di seluruh wajah muka. Fokus bahagian T zone atau bahagian kerap berminyak. Selalunya kawasan tersebut mempunyai liang roma besar, sebab tu minyak senang nak keluar. Cara oles kiub adalah dalam bentuk lingkaran seperti gambar di bawah.


Elakkan letak ais terlalu lama di satu satu tempat. Kulit uolls akan jadi kemerahan macam gambar di bawah akibat suhu sejuk melampau. Sebab tu, kena oles dalam bentuk lingkaran.


Ohya, uolls boleh gunakan kiub ais lepas dah pakai masker. Waktu ni, pori pori muka akan lebih mudah tertutup dan kulit muka jadi lebih tegang. Sebelum make up pun bagus guna cara ni, hasilnya make up akan jadi lebih cantik. Sebab tu, ia jadi teknik wajib mak andam sebelum mekap uolls.


Tips lain menggunakan kiub ais pada kulit muka
  • Tak perlu balut kiub ais dengan kain. Namun, uolls boleh pakai sarung tangan supaya dapat pegang ais dengan mudah. 
  • Sejuk yang melampau akan menghentikan kapilari di bawah kulit . Jadi, jangan letak kiub ais yang baru je dikeluarkan dari peti sejuk ke atas kulit muka. Atleast, tunggu kejap hingga ais mula mencair. Elakkan letakkan kuib ais terlalu lama pada kulit.
  • Kiub ais boleh diletak sekali dengan air rose, lemon, teh hijau, teh chamomile, timun dan bahan lain yang mesra kulit mengikut keperluan kulit muka anda.
  • Kalau rasa tak selesa , please stop. 
Nak lebih mudah?
Mehh cuba sabun bedak sejuk dan krim terapi [klik sini IG: sejuksedap]. Sabun memberi pelindungan untuk kulit luaran uolls, krim pulak merawat masalah dalaman badan. Calit calit je, tapi kesan sampai kemuka. [klik sini FB: sejuksedap]


6 Manfaat kecantikkan bila guna ais
  • Menjadikan Kulit Bercahaya - Kiub ais membantu melancarkan peredaran darah di mana kulit  nampak sihat bercahaya secara semulajadi . Untuk memberikan kesan yang lebih, boleh juga gunakan kuib ais buah-buahan ke atas muka .
  • Mengurangkan Noda - Kurangkan radang serta warna kemerahan akibat jerawat. Meletakkan kiub ais ke atas jerawat beberapa saat hingga merasa kebas. Boleh lakukannya setiap pagi dan malam.
  • Merawat Lingkaran Hitam bawah Mata- Kombinasi jus timun & air rose yang membeku boleh diletakkan di bawah mata. Bengkak bawah mata akibat tidur lewat malam akan dapat dikurangkan.
  • Penyegar Kulit Kiub ais merupakan pelancar atau penyegar kulit yang murah . Guna sebelum pakai alat solek supaya liang pori mengecil. Seterusnya menjadikan bedak asas anda lancar dan sempurna.
  • Pengganti Alat Solek - Guna aje cara di atas tadi. Ia menjadikan kulit muka nampak berseri dan semulajadi tanpa guna sebarang alat solek.
  • Menghalang Kedutan -  petua ais ini melambatkan wujudnya garisan penuaan serta mengurangkan garis sedia ada. Boleh awet muda giteww...
Nak lebih mudah?
Mehh cuba sabun bedak sejuk dan krim terapi [klik sini IG: sejuksedap]. Sabun memberi pelindungan untuk kulit luaran uolls, krim pulak merawat masalah dalaman badan. Calit calit je, tapi kesan sampai kemuka. [klik sini FB: sejuksedap]

Artikel Terkait