Header Ads

ROTI PITA BOMBAY lulus Atkins !

Roti pita ala-ala bombay . Roti pita daging kambing

Roti pita:
3biji telur,
30g cream cheese
10g butter
Esen vanila

Masak atas api sampai brown (macam buat oppsie bread tu)

Inti:
Daging cincang
Capsicum (potong dadu)
Timun (potong dadu)
Sayur kucai potong halus
Bawang
Olive oil
Serbuk kari
Perasa (cthnya : garam, rosemary, paprika, thyme, pepper)


Goreng daging atas kuali sampai agak garing, masuk serbuk kari.bila dah agak layu, masuk sayur, dan perasakan sesuka hati.

= gambar sebenar (bawah) mengikut resepi diatas =


Sumber : Buku Resepi Cik Bunga April
.
* KEMBALI KE KOLEKSI RESEPI
klik gambar dibawah
http://www.lubukseni.com/2016/06/resepi-diet-atkins.html

3 comments:

  1. nampak sedap. bahan2 pun senang nak dapat

    ReplyDelete
  2. inilah sebenarnya RAHSIA KEJAYAAN diet atkins, korangg patut cuba resepi ni, memang terbaik! dan boleh kurus cepat sebab kurang karbohidrat

    ReplyDelete
  3. menarik juga kan makanan atkin ni. cara buat pun takde la susah mana pun, asalkan rajin, semua pasti boleh ke arah kehidupan yang lebih sihat

    ReplyDelete

Powered by Blogger.