Header Ads

QUICHE SESUKEHATI lulus Atkins !

1 cawan bayam merah = 1.1g carb
(nak guna yang hijau pon buleh sajork)
1/2 cawan cendawan tiram = 2g carb
(ape2 cendawan pon boleh)
sebiji telur = 0.3g carb
1 cup isi ayam = 0g carb
(nak tukar daging or udang ke sukehati ler)
20ml whipping cream = 0.5g carb
(induction takyah guna..klu nak guna amik yg non dairy)
1 tbsp Mayonis = 1g carb
1 tbsp salted butter = 0g carb
sebiji bawang kecik = 1g carb
1/4 tsp garam = 0g carb
Mozarella cheese sekehendak rasa = 0g carb
1 tbsp minyak masak = 0g carb
1 bekas foil untuk membakar

Total carb = 5.9g carb


- panaskan minyak campur ngan butter
- tumis bawang merah
- masukkan bayam + cendawan + ayam + garam
- goreng sampai masak angkat letak tepi
- dalam mangkuk lain pecahkan telo
- campur whipping cream + mayonis + garam + cheese
- kacau bagi sebati sampai nampak creamy gitu
- amik foil susun sayur
- letak ayam atas sayur
- buat beberapa lapisan sampai foil penuh
- last sekali tuang bancuhan telo dalam foil
- tabur lagi cheese atas beliau
- humban masuk oven dalam 25 minit or sampai beliau masak ler
- siap!!! dah boleh makan..ngap! ngap!

= gambar sebenar (bawah) mengikut resepi diatas =



Sumber : Buku Resepi Cik Bunga April
Resepi oleh : Bard Badariah
***** TEKAN GAMBAR DIBAWAH
untuk kembali ke KOLEKSI RESEPI
.

6 comments:

  1. tak rajin nak buat yang ni

    ReplyDelete
  2. inilah sebenarnya RAHSIA KEJAYAAN diet atkins, korangg patut cuba resepi ni, memang terbaik! dan boleh kurus cepat sebab kurang karbohidrat

    ReplyDelete
  3. menarik juga kan makanan atkin ni. cara buat pun takde la susah mana pun, asalkan rajin, semua pasti boleh ke arah kehidupan yang lebih sihat

    ReplyDelete
  4. bila ada resepi macam ni, barulah comfirm lulus diet

    ReplyDelete

Powered by Blogger.