Header Ads

BISKUT/CRACKER lulus Atkins !


1cup flaxseed(dah halus)
1tsp cocoa powder
½tsp cinnamon
½tsp vanilla extract(u can used any extract u like.sy guna coffee coz go well with cocoa n cinnamon)
½cup plain water

  • Campurkan bahan kering dulu then baru masukkan air,gaul rata.jd mcm dough nnt.biarkan 5-10minit.lagi lama pn takpe.nanti air serap dlm flaxseed tu.
  • Bentuk-bentukkan dough anda.sukahati korg laa nk bentuk ikan boleh,bintang bulan pn boleh.
  • Letak atas tray yg ada baking sheet then bakar 8-10minit dlm suhu 180c(lain oven lain suhu)
  • Siap.biarkan sejuk dulu br masok dlm bekas kedap udara.buat nipis2 kalau boleh.baru crunchy!
= gambar sebenar (bawah) mengikut resepi diatas =



Sumber : Buku Resepi Cik Bunga April
Resepi oleh : Luna Lee Abdullah
***** TEKAN GAMBAR DIBAWAH
untuk kembali ke KOLEKSI RESEPI

.

6 comments:

  1. ni makan time tengah tengok tv mesti ta sedar, habis sebalang.

    ReplyDelete
  2. inilah sebenarnya RAHSIA KEJAYAAN diet atkins, korangg patut cuba resepi ni, memang terbaik! dan boleh kurus cepat sebab kurang karbohidrat

    ReplyDelete
  3. menarik juga kan makanan atkin ni. cara buat pun takde la susah mana pun, asalkan rajin, semua pasti boleh ke arah kehidupan yang lebih sihat

    ReplyDelete
  4. bila ada resepi macam ni, barulah comfirm lulus diet

    ReplyDelete

Powered by Blogger.