Header Ads

BISKUT FLAXSEED lulus Atkins !

Flaxseed 2 cawan (yang sudah di blender halus)
Baking powder 1 sudu kecil
Garam halus secubit
Stevia 10 titis
Perisa Pisang 1 sudu kecil
Telur 3 biji
Air 1 cawan
Minyak masak 1/3 cawan


1. Pukul telur sampai kembang dan masukkan stevia, air, perisa pisang dan minyak.

2. Gaulkan baking powder, garam & flaxseed.

3. Satukan bahan basah dan kering, gaul hingga sebati. Rehatkan 5minit.

4. Kemudian masukkan dalam loyang & bakar pada suhu 250 darjah. Masak sampai kemerah2an.

*saya masukkan dalam loyang biar tipis jd mcm biskut... pastu bila dah masak, dah sejuk saya

= gambar sebenar (bawah) mengikut resepi diatas =

Sumber : Buku Resepi Cik Bunga April

* KEMBALI KE KOLEKSI RESEPI
klik gambar dibawah
http://www.lubukseni.com/2016/06/resepi-diet-atkins.html

4 comments:

  1. buat kuih raya boleh tak? hehe

    ReplyDelete
  2. inilah sebenarnya RAHSIA KEJAYAAN diet atkins, korangg patut cuba resepi ni, memang terbaik! dan boleh kurus cepat sebab kurang karbohidrat

    ReplyDelete
  3. menarik juga kan makanan atkin ni. cara buat pun takde la susah mana pun, asalkan rajin, semua pasti boleh ke arah kehidupan yang lebih sihat

    ReplyDelete
  4. bila ada resepi macam ni, barulah comfirm lulus diet

    ReplyDelete

Powered by Blogger.