Header Ads

Jangan Terikut-ikut Bisnes Orang Lain

Jangan tiru apa orang lain buat dan apa saya buat . Be original dan make your own style .

Setiap org ada "jiwa" yang berbeza . Memiliki beg mahal dan punya kereta mewah serta memakai lipstick Chanel bukan terma-terma kekayaan yang sebenar !

Definisikan kekayaan anda sendiri . Kaya jiwa dan bahasa . Kaya ilmu dan skill .


Saya pun kadang-kadang tak faham dengan anda semua ni . Orang kaya sebab buat MLM , anda nak buat MLM . Orang kaya sebab buat produk , anda nak buat produk . Anda semua ni suka ikut-ikut orang . Anda tak tahu kisah mereka tuggang terbalik dalam bisnez .

Mereka khabarkan yang indah-indah sahaja , pakai kereta besar dan rumah besar . Beg Chanel bersusun atas rak almari . Tu yang manis anda nampak . Anda tak tahu penat lelah macam mana . Lagi sati , usaha anda menentukan hasil . Anda mungkin dah kata usaha anda dah cukup kuat , tapi anda tak tahu anda baru berusaha 1/100 daripada orang yang berjaya dah berusaha .

Tak payah nak ikut-ikut orang jadi pengasas produk ke apa ke , buat bisnez yang orang lain tak buat ! Create legasi anda sendiri . Biar orang tau bisnez lain juga boleh jadi kaya raya .

Kalau nak cita pasal MLM dan pengasas produk ni , 1/50 je berjaya yang lain kecundang . Yang lagi 49/50 tu jadi pak sanggup bayar hutang . Percaya atau tak , kami bermula dengan modal RM500 sahaja berbekal usaha !

Nah lagi satu nak pesan , kalau dah berusaha over konfiden pulak , anda hebat marketing tahap dewa naga pun tak ada makna kalau dah tulis dalam buku hidup anda "anda tak ada rezeki kut lagu ni" . Kena fahamkan ! Apa pun rezeki yang diperolehi, Allah yang bagi .


Tips by Sofea Ilias

No comments

Powered by Blogger.